1 ROK OD PRODLOUŽENÍ LINKY 30
Zítra tomu bude přesně rok, co se z autobusové linky 43 stala linka 30.
V rámci modernizace dopravy byla před rokem linka 43, která do Soběšic jezdila už od roku 1932, zcela zrušena a nahrazena linkou 30, a to v trase Černého-Královo Pole-Soběšice. Toto přetrasování mohl DPMB udělat jen díky tomu, že se ve velkém začaly nakupovat trolejbusy 32Tr.
Ze Semilassa až do Soběšic a zpět jezdí trolejbusy na alternativní pohon, v našem případě tedy baterie. Baterie mají avšak menší výkon, než normální trolejové vedení, a tak trolejbusy musí překonat velké namáhání, aby se do Soběšic doslova vyškrábaly ( převýšení je skoro 200m ). A takto se "škrábají" necelých 6 km. Na cestě zpátky z Králova Pole do Bystrce zase baterie dobíjejí.
Jedná se o další velký krok k efektivní a čistě dopravě v Brně. Již rok. A linkou 30 to nekončí. V budoucnu je v plánu trolejbusy zavést i na sídliště Lesná a do mnoho dalších částí Brna. Brno se tak díky tomu zapsalo jako 11. město v ČR, které používá baterie na trolejbusech i v normálním provozu.
Ilustrační foto
